Sunday, November 10, 2013

Housing,Building and Planning

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Universiti Sains Malaysia
Pembangunan,Bangunan dan Perancangan : Teknologi Bangunan

Course yg ku dapati masih kabur kabur pagi macam ada kabus atau jerebu.xtau pun blaja apa.1st time dengar.Tapi kan tetap ku gagahkan untuk blaja sebab menuntut ilmu kan wajib kan kan kan.jadi tak kisahla apa pun yg akan blaja nanti pasti ada balasannya. Macam pakcik Newton punya Law ketiga (Newton's Third Law), every action has a reaction that same in magnitude and opposite in direction. Tapi tu untuk motion(pergerakan),jadi xvalid sangat la kan untuk kebanyakan benda.

Bukankah tidak ada balasan bagi amal yang baik melainkan balasan yang baik juga?
[ar Rahman, 55 : 60]

 Amek kau.Jangan risau lah.Janji Allah tu pasti.ulang suara,PASTI. Cuma masa yang menentukannya.Itu satu misteri. Janganlah biarkan dirimu diselubungi misteri~ayat dlm cite misteri nusantara kan,Jadi kita watlek je dan berusaha bersungguh2 sebab sume benda yg berlaku ada hikmahnya.Mungkin kalau ada kesulitan yang berlaku,ada something wrong dgn amalan kita n apa lagi bro,muhasabah dan fix the defect,okayyy.

Maka course Teknologi Bangunan ni akan ku cuba fahami dalam perjalanan menghabiskan degree di USM ni.Okay la gak kan sbb roomate tahun first ni sama course jadi kiranya bole la tolong sikit2 pahamkan kalau ada yang tak paham.Member satu course pun okay,gempak dan sporting.semoga dapat pelbagai pengalaman selama tiga tahun bersama mereka di sini :)

 Dr. Faizal Baharum

 Dr. Cheah Chee Ban selalu cakap benda ni



Sekian

No comments:

Post a Comment